O zi la SPCLEP Brașov

Era ora 04:30  când am ieșit din casă. După ce ies din scară simt un   aer rece cum mă izbește în față. Simt piele de gaină pe mâini și pe picioare. Eram îmbracat  intr-o bluză de trening subtire,mai mult de vară . Mă închei la bluză,aprind o țigara și plec încet,la pas, către magazinul Non Stop din apropiere. Aici cumpăr un energizant Red Bull ( al naibii de scump - 5 lei/250ml) pentru a-mi da energie și pentru a face față în acea zi lungă și încărcată care avea să urmeze.

M-am refugiat într-o stație de autobuz RAT unde am pipat țigară după țigară și m-am tot chinuit să dau pe gat acei 250 ml de Red Bull. Niciodată nu m-am impăcat cu energizantele. Nu suport mirosul și nu îmi place gustul. Dar în acea zi am spus ca am nevoie de energie și am ales energizant.
La 05:30 mă întâlnesc cu maică-mea care vine și ea în stație. La 05:35 apare și râșnița pe care cei de la RAT Brașov il numesc autobuz. Validez cardul și iau loc. Dar,Doamne ! Zici că m-am așezat pe cuburi de gheață.
În 10 minute ( maxim ) ajungem  și la Primărie unde ,înaintea  noastră,mai așteptau încă șase oameni.

Un moș cu aere de comunist ne dă o hârtie pe care să ne scriem numele și prenumele. Abia am reușit să mă calmez pentru că îmi tot tremurau mușchii și nu știu dacă a fost de la frig sau de la energizantul pe care tocmai il băusem . Vreo 20 minute mai tarziu chiar avea să mi se facă rău cel mai probabil de la căcatul de energizant pentru că , după ce terminasem de fumat o țigară ,mi-a venit să vomit. Și chiar s-a întâmplat. M-am jurat că a fost al doilea și ultimul energizant băut vreodată.
Apoi eu și cu maică-mea am început să așteptăm și să ne plimbăm ,pe rând,în jurul primăriei sau chiar prin Parcul  Central pentru a nu îngheța. Nu erau nici 5 grade cum arăta pe aplicația de pe telefon. În îmbrăcămintea mea subțire simțeam a -5.

Apoi în jurul orei 07:00 se deschid porțile și apare un omuleț care vrea să ia doar tomberonul.  Văzând că se înghesuie toată lumea să intre în curte,omul ne lasă în pace. În sfârsit un loc mai izolat și cât de cât mai călduț. Pe scările de la SPCLEP Brașov  ne-am organizat toată lumea după cum iși avea trecut numele pe listă. Eu și cu mama am prins număr pe listă 7 și 8,deloc acceptabil pentru noi. De  ce?  Pentru că nu aveam toate documentele și nu credeam că prindem numărul atât de mic. Noi am mers cu gândul să luam bon de ordine ,să mergem să ne rezolvăm cu documentele lipsă,apoi să revenim la primărie după ora 10:00. Cu bon de ordine 7 și 8 intram printre primii.
În jurul orei 07:25 suntem cu toții invitați  de către un nenea cu mustață și legitimație atârnată la gât ( care s-a prezentat a fi lucrător a SPCLEP Brașov ) să întrăm într-o curte frumos amenajată și acoperită cu plastic sau sticlă. În general aici nu te ploua,nu te ninge,nu te bate vantul.Condiții exepționale pentru funcționarii publici ai primăriei.
Apoi suntem înșirați precum în lagărul pentru exterminare Auschwitz după cum și-a trecut fiecare numele pe listă.

La ora 08:00 apare un polițist local împreună cu acel nene cu  mustață și începe să se împartă bonurile. Bonurile de ordine s-au împărțit după cum și-a trecut fiecare numele pe listă.
Noi cum nu aveam nevoie așa dimineață ,am schimbat bonurile cu alte două persoane. Așa ne-am ales cu bon ordine 51 respectiv 54. Întrebăm un politist de la locală "cam pe la ce oră se încadrează numărul 51" ,iar dânsul ne-a răspuns " 10:45/11:00".

Spunem "perfect ! " apoi plecăm. Am mers de ne-am luat dosare plic,am tras la xerox niste documente,am plătit taxa de buletin 7x2=14 lei ,apoi ne-am refugiat la MC Donald's unde am mâncat ceva și am băut câte un cappuccino. Acel cappuccino mai mult apă de ploaie. A mai costat si 7,4 lei . 7,4 lei un singur cappuccino.
Apoi,la ora 09:30 și ca să mai tragem de timp , schimbăm locația cu Restaurantul Mado. Aici  am servit câte o cafea,iar eu în plus o  bere.


La ora 10:15 ne-am reintors la primărie ( sau prima râie,cum obișnuiesc eu să îi spun :)) ) ,ne găsim câte un loc în sala de așteptare și începem să așteptăm. Ne uităm pe panoul electronic de la intrare și vedem număr bon de ordine abia 39. Până la numărul nostru 51 ,mai aveam de așteptat.
În jurul orei 11:30 este rândul nostru să intrăm. Am intrat impreună pe același bon de ordine.

Funcționara începe să verifice documentele , era o doamnă arțâgoasă.  Cel puțin la început. Dar suprizele au început să apară. Nu aveam copie contract Vanzare -Cumpărare și am fugit repede să fac copie. Când revin , mama era în sala de așteptare. Când am întrebat-o  pe mama că de ce  ne-a scos afară , cică va trebui să revenim când avem toate documentele.

Am intrat din nou la funcționara respectivă,dar era ocupată cu altă persoană. După vreo 15 minute de așteptare mergem din nou la dânsa și aflăm din nou că avem documente lipsă. Nu complectasem cererea pentru eliberarea actului de identitate .  Și mama divorțată în urmă cu 15 ani,dar i-a cerut sentința de divorț original+copie.  Eram deja un pachet de  nervi. 

Apoi mergem la biroul de informații și ne luăm amândoi o cerere pentru eliberare buletin și începem să complectăm. Mama,de nervi, a greșit când a complectat pe formular. Iar cand a mers la funcționarul de la informații și a solicitat o altă  cerere,dânsul a refuzat să îi dea spunând că a primit deja una. A revenit mama roșie la față. Încă un pic și plângea de nervi. Nici eu nu eram prea calm,recunosc.

După ce am terminat eu de complectat cererea ,am mers din nou la funcționara in cauză să predau măcar eu actele dacă mama are documente lipsă și nu poate.

Dar  funcționara ,probabil văzând că suntem nervoși, cu această ocazie a  fost mai blândă cu noi. Era foarte zâmbăreață și i-a recomandat lui mama să mearga la judecatorie pentru sentința de divort. I-am spus că avem sentința de divorț,dar este acasă. Atunci i-a spus lui mama că dacă aduce sentința de divorț până la ora 14:00 , îi primește documentele . Altfel trebuia să vină în ziua următoare să ia alt bon de ordine.
Ne uităm la ceas : 12:15 . Îi dau lui mama bani și-i spun să meargă acasă cu taxiul să ia blestemata de sentință de divorț. Eu rămân singur cu funcționara care între timp îmi face un proces verbal și mă aleg și cu o amendă de 40 lei pentru CI expirat. Funcționara îmi vorbea foarte blând și mi-a dat amendă minim. Dacă ar fi fost după ea ,nu mi-ar fi dat deloc amendă. Dar legea a obligat-o. Apoi m-a trimis la fotografiat.

Poza pentru buletin a fost și asta o experiență. Când m-am așezat pe scaun nu reușeam să mă calmez. Aveam nervi și tensiunea mea cred că era 18 . Simțeam că sare scaunul cu mine de nervi. Și când l-am mai auzit și pe funcționar  "capul mai la stanga,capul mai la dreapta,barbia mai sus,mai jos",îmi venea să îi dau cu monitorul în cap.
După ce am făcut poza m-am așezat din nou la rând la biroul de informații și i-am cerut ce lui mama nu a vrut să îi dea : cerere pentru eliberare CI .

Apoi ies afară,mă așez pe bancă,îmi aprind o țigară și încerc să mă calmez. 20 minute mai târziu apare și mama cu sentința de divort. Ea îmi dă sentința ca să merg să fac copie,eu îi dau cererea pentru eliberare CI. Apoi merg să fac copie xerox. Dar unde să fac copie? La xerox-ul unde am făcut copie xerox și înainte am dat de afișul "PAUZĂ DE MASĂ". Zic fantastic !!!
Plec nervos învârtindu-mă ca vodă prin lobodă. Și incercam să mă gandesc unde aș putea gasi un xerox. Din fericire l-am găsit pe str. Republicii.
Apoi din nou la primărie,formalități incheiate,poza CI pentru mama și în sfârșit acasă.

Cel puțin mama acasă pentru că eu am ales să mai rămân în oraș .   Apoi m-am întâlnit cu un prieten. Și uite cum ziua de Marți avea să devină din nou cea mai proastă pentru mine.
La sensul giratoriu de la Gara Brașov eu și prietenul meu am făcut greșeala  și ne-am angajat într-o traversare neregulamentară prin sensul giratoriu. Ghinionul nostru a fost ca prin zonă să treacă și o mașină de Politie care ne-a prins în fapt. Ne-a chemat,legitimat,prietenul meu s-a ales cu un avertisment,eu m-am ales cu o amendă de 290 lei sau 145 lei în 48 ore. Poliția a spus că dacă suntem prieteni adevărați plătim amenda împreună. Chiar așa am și făcut. Amenda a fost plătită în 48 ore ,iar astăzi am făcut o vizită la secția 3 pentru a-i înmâna agentului respectiv copie după chitanță. Dovadă că am plătit. Pentru mine și prietenul meu această amendă a fost o lecție. Ne-am învățat minte,iar pe viitor traversăm numai pe la trecerea pentru pietoni.

Ce zi minunată de Marți am avut. Marți ,7 Noiembrie 2017.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Evadare pe două roți 🚴 | toamnă 2019 | vară-toamnă 2020 ( full story)

Despre abuzurile din sistemul politiei romane

Părerea mea despre Vodafone România | prepay și abonament