Cu abonament nenominal la RAT Brasov


De cand la RAT Brasov s-au schimbat tipurile de abonamente ,iar biletul cu 1 calatorie s-a desfintat, in plus ca biletul este valabil 50 min. de la validarea sa, pretul biletelor si al abonamentelor este acesta .



De cand s-a schimbat regula,eu in fiecare luna obisnuiesc sa imi fac abonament lunar nenominal la 105 lei. Partea buna acestui tip de abonament este ca poti circula liber o luna intreaga pe toate liniile interioare . Partea si mai buna este ca pe abonament nu este scris niciun nume si poti imprumuta abonamentul colegului de munca,matusii,lui mama ,lui tata sau poti dona unui necunoscut. Asta pentru ca abonamentul este tip NENOMINAL si nu are trecut nume. Eu de fiecare data cand am facut acest tip de abonament mi-a fost inmanat numai o amarata de hartie galbena pe care scrie valabilitatea si care arata asa :

Mai sus aveti imagine cu abonamentul pastrat intr-un plastic detinut de mine de la un abonament mai vechi pentru ca de fiecare data cand am cumparat,niciodata nu mi-a fost dat si plastic special in care si imi tin abonamentul. In schimb am primit un sfat de la d-soara de la casa de bilete : sa tin abonamentul intr-un loc sigur ferit de umezeala. Eu niciodata nu le-am spus ca am deja un plastic de la un abonament mai vechi vrand sa vad daca ma intreaba de acesta si macar sa imi vanda unul. Dar am primit doar sfaturi. Platesc 105 lei pe un abonament NENOMINAL,iar in schimb primesc o hartie galbena pe care este stampilata valabilitatea. Fara legitimatie pentru ca de la casa de bilete mi s-a spus ca nu este nevoie de aceasta pentru ca este abonament tip nenominal.. Dar oare ce este cu baliverna de pe verso ?




Pentru ce aceasta daca abonamentul este nenominal?
Partea proasta acestui tip de abonament este ca poti avea probleme cu controlorii. Plasticul in care pastez abonamentul este si pentru abonament ,dar si pentru legitimatie. Cum am abonament nenominal care nu necesita legitimatie,pun abonamentul in plastic si am rezolvat problema.
Dar intr-o zi eram in autobuzul 50. Veneam din Pietrele lui Solomon cand de la statia Tocile urca doua femei controlor. Prezint abonamentul uneia dintre ele si ce sa vezi ? imi cere legitimatia.
-Care legitimatie ? Spun eu .
-Legitimatia care se pune aici ! Aratand catre locul pentru legitimatie ramas liber.
Ii spun ca este un abonament nenominal care nu necesita asta,dar toanta nu intelegea si tot insista sa ii prezint legitimatia. Vazand ca nu este asa cum vrea ea, o cheama pe colega un pic mai luminata la minte.

In acea zi a fost cum am spus eu pentru ca nici nu se putea altfel. Aveam abonament nenominal,era valabil asa ca LA REVEDERE.

Intr-o Duminica ma gaseam in 17b (directia Gara ).. Inca de la uracare am vazut ca era controlor in autobuz. De cand ii obliga sa poarte tinuta cu emblema RAT Brasov, ii recunosti de la o posta. Dar prea putin ma interesa pe mine ca era controlor in autobuz.

Controlorul ajunge la mine ,ii prezint abonamentul si povestea se repeta. Imi cere legitimatie si din nou a trebuit sa ii spun ca este abonament nenominal si toate cele. Intr-un tarziu isi reaminteste "Aaa,este din acela cu care poate circula oricine?" Poftim cultura.

Niciodata nu am fost amendat pentru ca in aceasta situatie jar mancau,fum se cacau. Dar eu cred ca unii controlori ar mai trebui scolarizati. Ca sa inteleaga si ei ediferenta dintre NOMINAL si NENOMINAL !



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Evadare pe două roți 🚴 | toamnă 2019 | vară-toamnă 2020 ( full story)

Despre abuzurile din sistemul politiei romane

Părerea mea despre Vodafone România | prepay și abonament